Utvärdering mina mål, årskurs 1.

Tänke att det kunde vara kul att läsa mina mål jag hade satt upp i årskurs 1 inom min individuella sport. 
 

Mål 1: detta år var att jag skulle nolla med min ponny Musse. Men eftersom att han blev skadad så ändrade jag mitt mål. Det målet blev istället att jag skulle ha helt stilla händer både i dressyren och hoppningen. Innan har jag gärna velat ta en extra gång innan hindret och detta är för att jag velat säkra istället för att låta hästen göra jobbet. Men jag har nu uppnått detta mål. Jag har kämpat jätte hårt på träningarna och känner verkligen att jag uppnått målet bra. Jag låter min hand ligga mycket stilla och låter hästen göra de mesta av jobbet. Och det känns bra att jag gör det nu för de är viktigt för de unga hästarna jag rider att de får lära sig att ta hand om sig själva i hoppningen. Jag har nu haft helt stilla händer under 1 månads tid… och är så nöjd med det. Laura är super nöjd och hoppar bättre än någonsin.

 

Mål 2: Var att få stadiga rundor i LB för att gå vidare till nästa klass med Laura. Och detta mål har jag också uppnått. Jag har fått fina rundor i LB och även startat LA. Hon har växt i sig själv otroligt mycket och snabbt. Hon utvecklas just nu i rasande fart, vilket känns hur kul som helst eftersom att jag utbildat henne helt själv och hon har kommit så långt som hon har idag. Denna tjej kommer bli en riktig bra ponny som kommer kunna prestera på de allra högsta klasserna med den vilja och hjärta hon har. När man lär sig henne och hon lärt sig ryttaren så gör hon allt för än. Och det är där vi är just nu. Hon kommer bli min nya stjärna.

 

Mål 3: Var att rida långsammare när jag rider markarbete hemma för att mina hästar ska vila på steget mer och därav få mer muskler som är viktigt på unga ponnyer.(för jag rider mycket unghästar) Detta målet har jag också uppnått. Jag rider långsamt men tänker även på att inte alltid samla mina hästar för de är viktigt att de även får gå i sin takt vissa ridpass, kunna sträcka ut sig. Men att rida långsamt har jag absolut uppnått och det känns bra.

 

Som sagt så har jag uppnått alla mina 3 mål som jag hade. För när jag sätter upp mål så gör jag allt för att uppnå dem och slutar inte innan jag är nöjd. Jag har fått mycket positiv kritik av mina tränar som säger att jag jobbat på mycket bra med mina mål och att mina hästar blivit mycket fina på senaste tid. Och detta känns verkligen kul då ridningen är det jag vill hålla på med i resten av mitt liv.

 

 

Mathilda Angelini

SA12B

2013-04-15

 

Detta vara alltså mina mål första året i gymasiet. Nästa vecka sätts målen för årskurs 2.

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0