trött efter fullspäckad dag

Vaknade av mig själv omkring 8 i morse. Gick upp med än gång och myste med katten och vovven ett tag. Sedan började jag med att rensa bland mina kläder. Det var en skräckhistoria kan jag säga. Visste inte att jag hade såå mycket kläder. Galet! Rensade och städade ändra fram till 14.30 men endast en frukost paus och lunch paus, och ändå är jag inte helt klar. Rummer är helt prima rent och snyggt. men lite kvar i garderoben att göra. Välbehövligt var det kan jag säga!
 
15.30 åkte vi till stallet. Kl 16.00 sadlade jag Mick och red honom ett tag på banan innan tävlingen då han har mycket energi. Hoppade sedan över hinderna och det gick suveränt efter ca 40 min gick jag ner med honom igen.
 
Kl 18.00 gick första ekepaget in på banan och då var det dags för mig att sadla min fina Laura. Började rida fram på en alldeles för taggad ponny. Haha sötis Laura. Hoppade sedan fram 1 och 2 på banan. Blir dock lite problematiskt att hoppa fram en supet het ponny på banan som är hur taggad som helst. Startade sedan och fick ett surt pet på ettan. Men annars flöt det på med alldeles för lite galoppsprång på alla linger. Min fina ponny så glad hon är när hon tävlar! haha. Kom 4 i KM med henne. Nöjd fast jag hade lite ont i händerna efteråt ;)
 
Sedan blev det snabbt byte till Mick och han fick jag värma upp ändra från början ute på banan. Det tyckte jag kändes bra och han var fin! Hoppade fram och startade. Han var så otligt fint och fick ett sånt bra flyt. Har verkligen börjat hitta knapparna nu. Så vi gick in som enda nollan  storhästklassen och blev Klubb mästare. 
 
Nu är jag Klubb Mästare i både hoppning och dressyr på häst. Det känns så himla roligt tycker jag. Vi får se vad Mick säger när vi ska in på Lucia firander och hämta pokal samt täcke. Det kan bli spännande! 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0