Tävlingsdags

Nu är det dags för tävling igen. Denna gång i Sura på Mick. Vi ska hoppa en reg 110cm. Vi tar allt som en träning och jag ska göra en välriden runda. Bara få in rutinen på tävling för Mick och även för mig bland alla storhäst ekipage. Det känns bra.

Att tävla måste vara bland det roligaste som finns. Stå där i stallet kvällen innan och putsa allt. Pussa lite extra på min pärla och bara finslipa allt passet innan. Allt är så mysigt och bara så rätt. Med detta trivs jag. 

Än så länge tycker jag dock att det fortfarande är roligast att tävla ponny. Kanske är det för att jag har alla kompisar där? Känner inte så många än på storhäst tävlingarna. Bara 1,2,3 st som jag känner och kan prata med. Kul med nytt ändå och snart känner jag fler. Då blir det säkert lika roligt. 


Måste ta nya bilder. Börjar bli tjatiga bilder nu...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0