Jag slutar aldrig förvånas

Min älskade Ballinaclogh Laura. Denna ponny. Vad är det för oslipad diamant jag hittat? Hon börjar bli mer slipad nu. Visa vad hon går får. Jag slutar aldrig förvånas av denna otroligt underbara ponny! Hon levererar gång på gång och jag står ännu en gång med öppen mun. Hon hoppar 120-125cm som om det vore 50cm. 130 är inga problem för henne det vet jag! Hon är som en tiger över hinderna och nu när den oslipade diamanten börjar bli fin och växa i sig själv så är hon bara underbar. Jag kan inte förstå eller förklara. 
 
Hennes och min resa har varit långt ifrån lätt. Tro det eller ej, första vintern jag hade henne ramlade jag av 23 gånger. Hon var helt galen. Bara sprang och bockade hela tiden. Hon spräckre min läpp gång på gång av alla hennes stegringar. Jag fick blåmärke efter blåmärke. Nu 2 år senare står jag här med en stjärna. En riktig kämpe som gör allt för mig! Hon skulle aldrig få för sig att kasta av mig och inte heller dra iväg med mig! Jag och Laura är nu ett team med ett otroligt band. Det är vi 2! Jag och min oslipade diamant som nu är nästan helt färdig slipad. Min och stjärnans resa är något alldeles specielt som jag aldrig kommer glömma. Hon är min bästa vän och kommer alltid att vara. Tack för att du hittade mig min fina Laura!
 
Jag älskar dig! ♥
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0