Gårdagens hoppträning

Som sagt hopptränade jag ju för Lotta igår på lille Micken. Det går verkligen framåt nu. I början när jag fick honom gick det bra, sedan fick vi en svacka efter några veckor. Sen gick det super bra och nu går det bra. Inte en lätt häst jag valt. Det som nu är de svåraste är att hitta det dära mellan tempot för ungefär 110-120 banorna. Den långsamma grundgaloppen sitter och det fungerar galant till ungefär 1m. Efter det måste tempot läggas upp och då blir han lite het och tar tag i hinderna för mycket och då får vi inte de runda fina språngkurvorna. Men det blev mycket bättre mot slutet av passet. Vi hade en linje med oxer 3 galoppsprång, 3studs, 3 galoppsprång oxer. Och massa andra linjer. Hoppade räcke serpentin till räcke serpentin. Super bra övningar för att just hitta denna mellangalopp.
 
Lotta är så skicklig och jag känner i god tid när någonting måste fixas på hästryggen så nu jobbas det stenhårt med det lilla problemet. Jag hittar Mick bättre för varje dag som går nu. Det är riktigt skönt att det går åt det hållet. Inom nolltid sitter allt och vi är redo för de riktiga tävlingarna. Men först ska allt sitta på träning.
 
Är som sagt nöjd med gårdagens träning och nöjd med Mick. Jag vet vad jag måste träna på och då tränar jag tills det sitter. Så är det bara! 
Min fina lilla häst! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0