Flippanbett

Laura har alltid varit problematisk vad gällande bett ända sedan hon kom till mig. Jag har jobbat stenhårt från första stund att hon ska få stöd och inte slå med huvudet. Det har inte varit det enklaste! Jag har testat det mesta. Allt ifrån hack, 3-tränsbett, 2-tränsbett, D-ring osv. 

När jag sedan provade Nova bettet så började allt fungera riktigt bra. Hon lyssnade bättre och blev mer fokuserad på jobbet. Allt eftersom blev hon mer musklad och fick super kondis vilket resulterade i alldeles för het häst för Nova bettet. Vad gör man då? När man har en het häst men som är känslig i munnen? 
Jag rådfrågade Kati och hon sa att jag skulle prova flippanbett. Så jag åkte och köpte ett. 

Nu har jag ridit på det bettet ett tag och hon har aldrig vart så här fin. Hoppar som en Gud och är så otroligt taggad till arbete. Så tack för att jag äntligen hittat bettet som fungerar! 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0