Dagens hoppträning, Mick

Idag var det som sagt hoppträning för Lotta Björe på Mick. Om jag ska var helt ärlig så hade jag först inga förväntningar på denna hoppträningen då det inte alls gick bra på förra. Han blev för stark och hoppade för nära in på och för stort. Så gick in med lite ångest inför vad Lotta skulle säga. 

Men det gick SÅÅÅÅ bra att hoppa honom idag. Säger bara vilken häst. Nu fick jag verkligen känna på hans enorma kapacitet. Allt matchade från början till slut mellan oss idag. Det var en grymt skön känsla. En sten ramla ifrån hjärtat. 

Vi hoppade mycket styrka i början med att få in 3 super korta galoppsprång på ena långsidan med 4 hinder. Sedan var det banan. Vissa hinder låg på 135 i slutet och han över hoppade inte ett dugg. Så lydig och duktig! 

Som sagt få ge både mig och Mick en stor klapp på axeln idag. Vi har tränat hårt sen förra hoppträningen kan man säga. Så nu är vi igång igen. Det var nog bara en test period från hans sida. Super kul att det gick så bra. Både jag och Lotta var mycket nöjda :D
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0