Ländtäcke

Så här års behövs ett skritt- ländtäcke. Jag tycker personligen att skrittäcken ligger betydligt bättre på hästen och de kan röra sig friare än vad de kan i ett ländtäcke. Men smaken är som baken. 
 
På vinterhalvårets kallaste dagar brukar jag ha mitt skrittäcke under ett fleece. Fleccen tar jag sedan av när jag börjar rida ordentliget men låter det smidiga skrittäcket sitta kvar. 
 
Mitt favorit skrittäcke är från Hööks och det används flitigt. Varje dag för att vara exakt. Lagom tjockt och himla mysigt och snyggt. Har ett i ponny och ett i häst. Men använder full på båda mina busar just nu. 
Jag kan starkt rekommendera Hööks skrittäcke!



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0