Riktigt bra!

Cliniken igår gjorde mig inspirerad kan man verkligen säga. Hade 3 extremt himla bra ridpass idag. Kände mig som ett proffs där ett tag! 

Började med Breeze. Jag skulle ljuga om jag säger att ridpasset började bra. Hon va överallt och igenstans. Red ute i paddocken med belysningen på och allt verkade vara läskigt. Bestämde mig då för att hoppa av och börja om. Startade med att kolla grunderna från marken. Halt, skritt och backa. Fick trägla i säker 20 minuter på bara detta innan jag hoppade upp igen. Och wow vilken häst. Eftergiven, frustade och trampade på riktigt bra med sina baktassar. Igenting mer än wow går att beskriva den känslan med! 

Fortsatte därefter med Micken. Jag som inte trodde att jag kunde få ett mer perfekt ridpass är på Breeze. Men där hade jag fel. Om känslan på Breeze var wow så var detta holy makaroly wooooow. Allt jobb börjar nu visa sig. Jänklans va fin. Hoppade med 3-delat utan ett enda uppslag med huvudet eller rusande mot hindret. Här måste jag ge mig och Mick 10 av 10 Mathildor! Sån känsla 

Sedan avslutade jag med min älskade Laura. Jag har sällan ett dåligt pass på henne och inte heller detta faller in under den kategorin. Hon va himla fin och lyssnade riktig bra. Hoppade med 3-delat för första gången på 1 år och det gick super. Vilken teknik hon hade idag. Så himla vacker och bäst. Hjärtat som Laura har är så enormt! Hon vill lika mycket som jag vill. Det är de som kommer ta oss hela vägen! Riktigt fin min älskade powni! 

Dagen började dåligt men avslutades med 3 helt awesome pass. Så ingen är gladare en jag just nu! 

Sov så gott! 




Förlåt Cicki ifall du skulle se detta. Men var tvungen 😏



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0