Ballinaclogh Laura, bästa vän

Jag vågar inte ens tänka tanken när jag måste sälja Laura. Men denna tanke kryper sig ändå fram och hittar en väg in i min hjärna. Tiden går så extremt fort! 1år är inte länge. Hur ska jag hinna göra allt jag vill med min bästa vän på 1 år? 

Det är svårt detdär. Laura älskar och tävla det är de hon brinner för och vill man satsa på ridsporten som jag vill kan jag tyvärr inte behålla henne. Jag får inte vara självisk i denna situation. Hur mycket jag än skulle vilja ha kvar henne i hela mitt liv så måste jag tänka på vad hon är gjort för. Det är att få vara inne på banan och fightas i toppen. 

Jag kan redan idag bli gråtfärdig av tanken att min ängel ska bli någon annans. Det går inte att sätta sig in i den situationen just nu. Hon är så pass speciel för mig. 

Det enda jag vet är att det får ta hur länge det vill, rätt ryttare måste hittas. Punkt på det! Sedan ska jag skriva i kontraktet att jag ska kontaktas innan hon säljs vidare. De kommer vara en punkt högt upp. För hon är och kommer alltid att vara min bästa häst och vän. 

Nu tar vi det sista året tillsammans och fokuserar på nuet. Vi ska fightas 2014 som aldrig förr. 2014 kommer vara vårat år. Sedan ska hon fightas vidare med nästa tjej/kille!










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0