Om mig

Hejsan jag heter Mathilda Angelini!

Jag tänkte inte berätta hur mycket som helst om mig utan tänker hålla det lite kort. Ni får helt enkelt lära känna mig genom blogge senare.

Ja som sagt mitt namn är Mathilda och jag är 17 år gammal och är en satsande tävlingsryttare! Jag bor i Västerås måndag-torsdag och ute på Majholmen (vid Strömsholm) torsdag-måndag och alla lov. Jag går på Widénska idrottscollage med inriktning häst. Förutom att rida så älskar jag även mode och att shoppa, resa och vara med kompisar. Jag tycker även om att kolla på serier och min favorit är Vampire Diaries.

Jag har två hästar. Laura, min ponny och Michigan min häst. Jag står uppstallad på Stora Ekeby och trivs mycket bra där.
 
Ballinagloch Laura "Laura" har jag haft i 1 år, hon är född 2006. Jag började rida henne när hon var 5. Då kunde hon ingenting och hade inte gjort något i livet. Nu är hon 7 år och jag har lagt ner mycket jobb och tid på min lilla bebis. Nu tävlar vi hoppning på LA+ nivå men hoppas på att komma upp i klasserna snart, så fort hon är redo.
Jag köpte min bästa Laura av en ridskolan. Dom hade endast haft henne i ca 3 månader men hon passede inte som ridskoleponny då hon blev tjurig och tillbakadraget och var alldeles för fin! Och innan dess hade hästhandlaren tagit hem henne direkt ifrån Irland. Så hon har alltså varit i sverige i ca 16 månader nu!

När jag red Laura första gången så bara visste jag att det här var min nya häst! jag älskade henne från första stund! Hon bettyde mycket för mig då men vad hon betyder nu för mig går inte ens att beskriva. Det ända jag vet är att jag älskar denna ponny så mycket. Och mina mål med henne är höga! Hon är den mest personliga och helhjärtade ponny jag någonsin träffat och hon betyder verkligen någon EBORMT för mig! Och om ca 2 år hoppas jag att hon ska vara redo för SM! Jag tränar för Lotta Björe och får mycker hjälp av Erica.
 
Michigan som är min häst är faktiskt min alldeles nya kompis. Han är född 2005 och har gått 130. Jag gillar denna häst enomrt mycket redan. Men jag kan tyvärr inte berätta så mycket om honom då jag inte känner han själv än. Så ni får hänga med på våran resa om ni vill veta mer!


Sen rider jag även på ridskolan 1 gång i veckan för att utvecklas så mycket som möjligt. Sen hjälper jag även ridskolechefen att rida/tävla hennes hästar! En av favoriterna är "Tessan"!

Det var lite kort om mig! Hoppas ni kommer gilla att läsa och vara med mig och mina ponnysar under med och motgångar!
 
 Ballinaclogh Laura
 
Michigan

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det ska bli roligt att följa dig på livets resa!
Kram mormor

2013-06-28 @ 17:27:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0