Tankens kraft

"Jag vet att jag kommer lyckas"
"Klart vi är felfria, placering är ett måste"
"Jag kommer lyckas om jag fortsätter kämpa!"
 
"Jag kan inte"
"Hen kommer riva eller vägra"
"Det är för jobbigt, jag kommer aldrig lyckas"
 
 
Läs de övre meningarna och tänk noga... Vad låter bäst? Hur tänker just du? Tänker du som de feta meningarna som kommer ta dig till toppen? Eller är dina tankar helt enkelt för negativa? 
Det är lätt att man faller djupt ner i de negativa/tråkiga tankarna. Speciellt som ryttare.
 
Har du någon gång tänkt på hur just du tänker? Det gjorde inte jag förrän ca 9 månader sen. Vi läste om ett otroligt intressant ämne i skolan, hjärnan. Just den lektionen när jag satt som fastklistrad på stolen och lyssnade som aldrig förr det var förnst då jag förstod hur viktig tankens kraft är. Tankens kraft styr hela dig. Hjärnan är uppbyggt på detta vis, att om du tänker possitiva tankar så förvillar du hjärnan och tillslut vet den att du kan göra det. De är precis som om du kan lura din egna hjärna. Hur skumt är inte det egenligen. Men så himla bra. Du kan alltid lura gärnan helt enkelt.
 
Men jag tror inte alltid på att du ska lura den. Utan det är även viktigt att älska det du gör. Älskar du något så kommer atomatiskt de possitiva tankarna. 
 
Så tillbaka till de övre meningarna. Tänk alltid som de 3 översta. Säg de i hjärnan om och om igen. Det fungerar, jag lovar. 
 
Kan du, Kan hästen. Vill du, Vill hästen. 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ann Angelini

Precis så är det! Unestål (docent) har kört detta med många av våra bästa idrottare.

2013-07-08 @ 14:00:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0