Tankar

Jag har aldrig tänkt på det förrän de blev dags att skaffa storhäst. Det är verkligen superviktigt att hitta rätt häst. Självklart ska det ju kännas rätt när man provar ponnysarna också men det är inte på samma sätt. När man köper en ponny så är man väl medveten om att tiden kommer då man måste skiljas från sin bästa vän. Antingen växer man ur ponnyn eller så blir man för gammal.
 
Som sist nu när jag köpte Laura, jag visste att detta var min absolut sista ponny och att jag bara skulle kunna ha henne i ca 2 år. Så jag bestämde mig för att jag inte skulle förälska mig hur mycket som helst i henne (vad hände med det?). Så får man alltid tänka när man skffar en ponny. För att det inte ska bli allt för jobbigt när de måste säljas. Nu vet jag att jag kommer bli helt förkrossad när min bebis säljs och det är just det man inte vill känna.
 
Men nu, när det är dags för en storhäst är det en helt annan sak. Jag kan fästa mig huuur mycket som helst vid min nya häst. Varje storhäst jag köper. Jag behöver aldrig sälja den...Ifall det inte är MITT val. Så därför är det viktigt att det blir rätt. Jag behöver inte tänka att jag måste sälja den om ett visst antal år utan jag kan ha kvar han hela hans liv. Och det känns så himla skönt. För hästar för mig är inte bara min tävlinghäst utan det är även min bästa vän och det känns som en trygghet att älska ett djur. 
 
 
Min första foderponny Porsche. Han såldes inte utan blev tyvärr avlivat alldeles för tidigt i akutkolik. 
Porsche var en sån här jag hade velat haft hela livet. Min bästa vän. Första hästen som jag verkligen fastnade för. Tyvärr så fick min vita prins och jag skiljas åt på fel sätt. Men han betar fritt på gröna ängarnas dal <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0