Tankar

Livet- Hästar- Familj- Vänner- Skola- Social- Självgående
 

Jag är 17 år och tänker otroligt mycket på vad som ska hända i mitt liv. Hur kommer de se ut. Vad ska jag göra. Hur kommer jag klara allt själv. Dessa tankar snurrar runt i huvudet vid denna tidpunkt (01.20). Är det för tidigt att veta vad som ska hända med livet nu? Eller är det dags att börja organisera en plan? Det är frågan. Det ända jag vet är att de 7 orden högst upp är mitt liv just nu. Det ända jag också är säker på är att de 7 orden högst upp alltid kommer vara mitt liv. 
 
Hästar är verkligen den absolut största delen av mitt liv. Det är underbart. Horses first, the rest later. Jag vet att hästar alltid kommer ha störst plats i livet. Jobba med hästar är en självklarhet. Det är ännu mer självklart nu 2 veckor senare. Jag ska kämpa och kämpa ända tills mina mål och drömmar blir verklighet. Det bara är så. Jag ska stå högst upp på prispallen och gråta av glädje. Min dröm ska bli verklighet. Det är en sak jag vet. Det kommer inte bli lätt. Det kommer inte bli bra på en gång. Det kommer ta tid. Men i slutändan när man nått målet så kommer de kännas enormt bra att allt man kämpat för äntligen blev verklighet.
 
Hur mycket ska man tänka på framtiden? Är det inte bättre att leva i nuet som 17 åring? Jag går i skolan kämpar med det. Jag har mina fina vänner. Min bästa vän finns alltid där. Jag gillar att vara social. Prata med människor är bland de bästa som finns. Men jag går min egna väg. Familjen finns där. Och hästarna är där varje dag. Det är precis de livet jag alltid drömt om sen jag var mini. Nu har jag allt detta. Allt jag behöver och vill ha. Det kanske är just därför jag tänker så mycket på framtiden? För att allt är så bra just nu. Det visar väl sig och se. 
 
Livet- Hästar- Familj- Vänner- Skola- Social- Självgående
 

Dessa 7 ord är mitt liv nu och jag hoppas att detta alltid kommer vara mitt liv. Men de 5:e ordet blir istället jobb.
 
 
Livet är en gåva. Ta vara på det.
 
 
'
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0