Skola och hästar

Att kombinera skola och hästar är inte alltid det lättaste att göra här på jorden. Det gäller att man har en del planer och planerar nästan allt i minsta detalj. Så är det iaf för mig. 
 
Under min tid på Viksängsskolan (7-9) så måste jag erkänna att det var en ren katastrof. Det var hur långa dagar som helst i skolan och sedan hade jag två hästar. Och bara för att skolan slutade 16.00 varje eftermiddag så betydde det inte att skolan var klar, utan det var tonvis med läxor varje dag att göra. Att hinna med allt det blev svårt. Men på något vänster lyckades jag. Gick ut med bra betyg och hästarna hade inte tagit nå stryk.
 
Men det var allt annat än smärtfritt...Jag blev ofta sjuk, var hela tiden trött och gjorde inget annat än läxor (kändes det som) Det var då jag bestämde mig för att när jag ska väla gymnasium så ska det vara ett som man läser i block. För att ha 17 ämnen varje vecka han jag helt enkelt inte. Det var då jag bestämde mig för Widénska. Och än så länge är det mitt livs bästa val. Jag hinner med skolan väl coh hästarna mer än någonsin. Det finns fortfarande inte så mycket tid till kompisar och det är såklart hur tråkigt som helst. Men tyvärr måste man prioritera här i livet. Men jag hoppas av hela mitt hjärta att det blir ännu mindre plugg i 2:an så att jag hinner med vänner och familj mera!
 
Oj jag vet inte riktigt vad jag ville komma med detta, blev något rörigt. Hoppas ni förstår ändå.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lisa Fager

Skola och hästar är inte enkelt... Jag går på Carlforsska där alla lärare skickar med uppgifter hem.. det är inte lätt alls! Hade tre hästar i början av ettan men det gick om man ville, visst blev hästarna lidande vissa veckor men tillslut fick jag ihop det mesta med skola och hästarna! :)

Svar: Nej det är verkligen inte alltid enkelt! Men precis som du säger så går det om man vill! Och jag trycker att vi ska ge oss en klapp på axeln då och då för att vi orkar fortsätta vad som än händer! :)
Mathilda

2013-07-02 @ 18:41:14
URL: http://lisafager.horseworld.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0