Jobb på tävlingsstall

Som jag redan nämt så har jag denna sommar fått erbjudande om att jobba hos Arnold Assarson. Jag tackade ja utan att ens blinka. Såklart jag ville det. Super chans, verkligen! 
 
Jag tänkte att någon stans måste man börja och detta är min start. Jag ska jobba där i 2 veckor, jobbtider, ca 7.30-21.00 (21.00 kvällsfodring) så det är hårt slit. Jag kommer även få rida hans hästar en del så det är inte bara slit i stallet. Det höjer verkligen de 2 veckorna.
Man får boende, uppstallning, foder och träningar av Arnold. Sedan vet jag inte så mycket mer. Endast att det kommer vara fler tjejer som jobbar där som jag kommer bo ihop med. Kankse blir det vänner för livet? Det visar sig. Jag kommer få reda på allt när jag kommer dit. Jag tycker det ska bli superroligt och ser fram emot dessa 2 veckor enormt mycket. Jag kommer absolut lära mig massor och ska ta in så mycket som möjligt. 
 
Jag måste även kolla sen om jag får ta med mig 2 hästar ist för bara Laura nu. Om inte det går får mamma hämta mig varje em så att jag kan rida kungen. Men det går vi helt enkelt fixa när det börjar närma sig!
 
 
Där jag står uppstallad med mina pållar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0