Hur jag började rida.

Jag tänkte berätta hur det kom sig att jag började rida.

Min bästa kompis frida Frida praktiskt taget tvingade mig att börja. Jag kommer ihåg det som igår när vi satt på gungorna i min trädgård och kom in på ämnet hästar och hon sa att det var det bästa hon visste. Jag var tveksam, jag spelade ju så mycket fotboll. Men tillslut efter tjat på mig och mamma så lyckades hon med övertalningen. Jag gillade inte alls hästar och var hur rädd som helst för dom. Osäker bland dem och tyckte allt kring hästar var allmänt läskigt.
Men jag bestämde mig för att ge det en chans. Så när jag precis hade fyllt 7 år så åkte jag till Stora Ekeby och provade på att rida. Jag red på en liten schettis och tyckte det var hur kul som helst.
 
Från den dagen var jag fast. Och se vad de slutade. Jag har 2 egna hästar och rider andras hästar. Det kunde man aldrig tro då.


Visst jag var rädd för hästar riktigt länge, men desto säkrare jag blev desto mer försvann rädslan. 

Men det har inte bara vart en dans på rosor sen min resa började för 10 år sen. Utan det har vart upp och ner som i en bergodalbana. Men det fastande så mycket i mitt hjärta att jag aldrig haft en tanke på att sluta.
 
 Liten jag när jag hade ridigt i 2 år.
 
Musse
 
Min resa med hästarna har varit underbar. Lätt? sällan! Men jag skulle aldrig ta tillbaka denna tid då det givit mig så otroligt mycket och gjort mig starkare som person ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0