Hästar genom tiderna

Jag tänkte ta att berätta lite kort om alla foderponnyer och hästar jag haft.
 
Porsche kom till ridskolan 2007 och jag förälskade mig direkt. Detta var ju en sago ponny. Han var lika gammla som mig (1996) och var inte riden så mycket. Men jag hade redan bestämt att jag ville bli fodervärd på honom. Så sagt och gjort. Porsche blev min första foderhäst. Han var egentligen alldeles förstor men jag kämpade på och tillslut hitatde vi varandra. Men tyvärr så gick han bort 1 år senare i kolik. Värsta dagen i mitt liv. Porsche har en sån stor del i mitt hjärta så jag kommer skriva ett helt inlägg om honom sen.
 
Efter att Porsche gått bort var jag helt förkrossad. Men fanns absolut ingen tanke på att sluta rida. Och så en dag hösten 2008 så kom denna donna. Hon var rent ut sagt galen. Det började bra. Ingen förutom jag ville rida henne då hon sparkade bakut och gjorde jag vet inte vad när man red. Men jag gillade det. Men sedan efter ca 6 månader på ridskola och jag red henne 2 ggr i veckan så tröttnade hon. Hon började sparka folk, det gick inte att sadla och hon bet alla. Så ridskolechefen hade inget annat val än att skicka tillbaka henne.
 
Efter allt strul med ponnyer som skickades tillbaka osv efter Doris så började det kännas ganska trögt. Ingenting gick som jag ville. Och det var då vi bestämde oss för att köpa min första egna ponny. Jag kunde absolut inte rida bra så vi skulle ha en läromästare. Och så hittade vi våran ängel Libac. Han har lärmt mig allt jag kan idag. En riktig gäntleman som funnits i familjen i snart 7 år. Min syster tog över honom efter min tid och han traskar på fortfarande.
 
 
 
Men jag visste ju vad jag ville göra.. Jag ville hoppa. så 2010 fick jag musse, min andra egna ponny. Libac kunde inte hoppa så högt som jag ville och han började bli för liten. Och det var då jag hittade Munsboro Justin "musse". Han har vart min vän i 4 år nu. Han tog mig från LC till LA+ på bara 1 år. Tävlat några dressyrtävlingar då vi alltid stått på prispallen. En riktig ponny. Inte lätt på nå vis då han har sin vilja och det ska vara på hans sätt. Men vi passade och jag har faktiskt haft han ända tills skolan slutade alltså ungefär 5 juni 2013. Då bestämde vi att han skulle säljas och min syster skulle rida han under tiden. Men hon har fastnat för honom och ska nu ha kvar honom själv. Känns skönt att kungen får stå kvar i stallet ett bra tag till!! JAg kommer skriva ett eget inlägg om min fina kille sen.
 
 
Under tiden jag har haft musse har jag även lånat, ridit andras hästar. Ballinaclogh Spotty var en ponny som ridskolechefen köpte in men som inte kunde gå på ridskola. Jag var himla nära på att köpa denna fräna ponny. Men min tränare tyckte att han var för närvig för att bli tävlinghäst. Det var en riktig vilding. Men hoppa kunde han. De var tyvärr tvungna att skicka tillbaka honom då. Men den tid jag fick med honom var underbar.
 
Sedan red jag även en som hette Spirrit.. Har ej bild på den. Denna häst red jag ca 2 månader innan denna oxå var tvungen att skickas tillbaka pga ingen bra ridskolehäst.
 
våren 2012 var det dags för mig att vara med i ELIT serien. Men musse var tyvärr skadat då så då fick jag chansen att tävla denna fina ponny, Royal Ace. En fin liten ponny som jag hoppade elitserien med. Jag hade honom i ett halv år innan det var dags att lämna tillbaka den fina vita ponnyn.
 
Under sommaren 2012 kom denna söta D-ponny och jag fick rida den. Det blev ett projekt. Hon har ganska svårt att lära sig och allt tog mycket tid. Men när hon väl förstod så gick det galant. Hopapde några enstaka hinder på 120. Jag har tävlat henne lite och det har gått super. Jag red henne ända tills i början av sommarlovet då jag inte han med det längre! Men det var kul och lärorikt! 
 
 
Under nästan 4 år har jag även tränat och tävlat denna donna. Tessan som hon kallas är en riktigt fin häst som jag tävlat 110 hoppning med och LA dressyr. VI blev även KM mästar i dressyr 2012. Jag rider henne tyvärr inte lika mycket längre då det är så fullt upp med våra egna hästar. Men det är synd för hon är så fin. Det som är speciellt med henne är att hon endast har ett öga. Men hon fixar allt galant ändå lilla finisen!
 
Nu har jag bara skrivit om de hästarna jag har haft ett tag. Jag har även haft hästar i en kortare period. Men det är inte så viktigt!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Malin Westergren

Intressant att läsa om alla hästar å ponnyer :D Jag kommer gärna å fotar när du rider någon gång om du vill :D!

Svar: Åh det skulle vara jätte kul! älskar att få kort! :D
Mathilda

2013-07-05 @ 13:55:12
URL: http://westergrenpictures.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vilka fina hästar, den gula hästen var superfin! Varför slutade du rida henne? Vet du vart hon finns och vad hon gör idag?

Svar: Jag hade tyvärr inte tid! Alla mina hästar tog all. Hon finns kvar där jag står nu! Riktigt fin häst!
Mathilda Angelini

2013-10-19 @ 18:41:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0