Avundsjuka

Avundsjuka är någonting jag ofta grubblar över. Varför är det så svårt att glädjas åt andra? Varför ska man bli sur för att någon lycklig själ har chansen att ha 10 hästar och eget stall? Varför snacka skit om den tjejen som har de allra senaste? Och framförallt varför vara avundsjuka på folk som är bra på saker och ting? Som sagt hur svårt kan det vara att glädjas åt andra?
 
Jag har otroligt lätt att glädjas åt andra! Älskar när det går bra för andra och försöker berömma folk så mycket som möjligt. Jag vill att alla ska vara lyckliga hur de än rider vad de än har på sig och hur mycket saker de än har. Jag försöker alltid ha ett öppet sinne för alla. Alla ska få sin chans innan man dömer den. Och bara för att man inte gillar den personen särskilt mycket är det då okej att snacka skit? Man kan inte gilla alla. Det är absolut inte meningen. Men man kan vara trevlig ändå. Och gillar man inte någon bheöver inte hela världen få reda på det.
 
Jag tycker att det är otroligt irriterande med avundsjuka. Jag är inte avundsjuk utan jag gläds åt de andra. Det borde alla göra.
 
Hon har ju nyss fått en ny hjälm varför har hon då nya stövlar nu. Liknande såna meningar hör man vardagligen bland hästmänniskor. Men bara för att den personen har all tur rent ut sagt och kan få allt hon vill ska inte hon få känna lycka utan att alla blir bittra och avundsjuka för det? De tycker iaf jag. 
 
Bygg inte fördomar runt en person i förväg och önska den inte all olycka bara för att du i grund och botten är avundsjuk på denna person. Ha ett uppet sinne och var glad för personen ist. När du väl lär känna hen så kanske de förvånar dig. Vad har du för rätt att döma en människa på förhand? Gläds åt personer och var lycklig för deras skull, oavsett vem det än är.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0