Merlot "Lotta"

Idag red jag denna skönhet. 
 
 
Detta är en ganska ny häst på ridskolan. En ny favorit från min sida helt klart. Så himla rolig att rida. En Laura fast i större format. Tyvärr inte så mycket större. Lotta som hon kallas är en liten storhäst. Kommer rida henne ett tag nu under lovet. Så mer av henne kommer ni får se! Nackdelen med att jag gillar denna söting är att hon är vit, kul...
 
Lite fakta om Merlot.
 
e: Karlsfälts Caruso – Opius
Född: 2005
Kön: sto 
Mankhöjd: 150 cm 
Ras: Korsning Welsh - Halvblod 
Inköpt/kom till stallet: November 2013 
Färg/tecken: Skimmel

Allmänt:
 Kom till oss på Stora Ekeby i mitten av aug först som privathäst, men har nu övergått till oss på ridskolan för att bli en del av vårt fina lektionshäst team!!! Lotta har faktiskt varit ett lotteripris från början o vanns av en ridklubb där hon inte passade in så bra i deras verksamhet. 
I dag är hon väldigt fint utbildad av våra egna ridlärare Cicki och Kati, och vi ska nu se och prova om hon kan trivas som skolhäst hos oss.
 
Som sagt en ny favvo hos mig. Synd att hon inte var större.
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0