Breeze

Som ni kanske har förstått så har jag börjat rida Breeze igen. Men denna gång ska jag inte ta på mig för mycket så att det nästan blir jobbigt för att jag knappt hinner med mina egna hästar. Jag ska mest hoppsa den lilla skrutten. Vi börjar ordentligt på nyår. Blir en pay n' jump på Sterk. 
 
Den lille knasbollen börjar komma ner på jorden mer nu och bli riktigt fin. Jag kunde hoppa henne på volt här om dagen med jämna galoppsprång varv på varv. Stolt! Så jag ser fram emot en hel del att hoppa henne lite mer. 
 
Jag hoppas även att rätt ryttare snart kommer till Breezan så att hon får en ny liten ryttare på ryggen som kan tävla henne. Jag kan ju tyvärr bara rida ponny 1 år till. 
 
Här kommer lite fakta om Breeze för er som undrar.
 
e: Kulan Kavat
u: Atlantic City
Född: 2007
Kön: Sto
Mankhöjd: 145 cm 
Ras: Connemara
Färg/tecken: Isabell med svart man och svans. 

Hon är under utbildning hos oss på Stora Ekeby för att sedan säljas. Det är främst jag och Cicki (Blev utsedd till Sveriges bästa ridlärare 2013) som rider henne. Hon är en lite het med kontrollerbar ponny som älskar att hoppa. När hon kommer ordentligt till arbete blir hennes teknik strålande. En ponny för framtiden helt klart! Hon älskar att mysa och vill ha en ledare. Blir riktigt go när man ridit henne ett tag och blir helt loss i kroppen. 

 

 

 


 


Kommentarer
Postat av: Lisa Fager Bohlin

svar: Ja det tycker jag med! Tack! :D

2013-12-27 @ 23:04:46
URL: http://lisafager.horseworld.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0