Vuxit

Den här sommaren har jag lärt mig så otroligt mycket. Men framförallt har jag vuxit som människa. Jag har lärt mig att tänka efter före och analysera innan jag agerar. 
 

Dessa två veckor jag spenderade hos Arnold var så himla lärorika. Jag fick inte bara lära mig att ta eget ansvar utan jag träffade många nya människor några jag tycker mer om än andra. Men allt har jag sett som en lärdom. Jag tror det är där jag lärde mig att tänka efter före. Innan denna sommaren började så tror jag att många som känner mig kan hålla med om att jag blev irriterad, upprörd och framförallt arg innan jag visste läget. Jag agerade alltså innnan jag visste läget och det var min absolut sämsta egenskap. Ilskan som uppkom innan jag visste hur läget låg till var otroligt ansträngande och tog mycket energi av mig. Hela min dag kunde bli som omvänd. Fast så fort jag analyserade så förstod jag att jag hade överreagerat igen. Det är just detta jag lärt mig denna sommar. Att faktiskt tänka efter före. Så himla mycket bättre livet blivit. 
 
Istället för att bli upprörd så tänker jag efter hur läget är och slipper den där irritationen som uppkommer. Så himla mycket bättre. Jag har lärt mig att uppskatta allt jag har och är otroligt tacksam för det livet jag har. Kan inte önska mig något annat. Det är såklart att jag fortfarande kan bli ledsen osv när någon nära person beter sig illa mot mig men då tänker jag "allt har en mening". För så tror jag verkligen att det är. 
 
Vissa saker som hänt i sommar måste ha en mening trots att jag inte riktigt förstår vad...än.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0