Tisdagens hoppträning

Ja äntligen har jag tagit mig tid att skriva om tisdagens hoppträning.
Vi gjorde lite styrkeövningar blandat med banhoppning. Bra som första hoppträning. Kombenation och snäva svängar var med. Man fick tänka helt enkelt.
 
Laura fick hoppa först. Hon var ju bäst som vanligt. Var riktigt het som en riktig super tävlingponny. Hon har verkligen växt i sig nu. Hn var klockren. VIljan. Lyssnar på minsta hjälp jag ger. Hon är bara underbar. Den bästa häst jag någonsin haft. Åh så skönt att dte bara går bättre och bättre. 
 
Mick var så fin i början. Travade farm över bommar på vanligt 3-delat bett. Han var avslappnad och arbetade super bra. Började sedan hoppa små hinder på volt. Gick oxå bra. Sedan när vi började hoppa högre så blev han för stark för mig på vanligt 3-delat. Så vi bytte till pelham. Då gick det bättre till en början. Men han har börjat testa mig tyvärr. Han blir stark drar, kommer in i botten på hindrerna. Hoppar 160cm istället för 120cm. Visst jag kan inte säga att det var en dålig träning. För emellanåt gick det riktigt bra och han lyssnade. Men jag har för höga krav ljust nu. Nej hem och träna mer helt enkelt. Han måste lyssna bättre på mig och inte bara köra. Träna, träna och träna! 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0