Tävling

Imorgon är det dags för tävlin på Mick. 110cm i morgon och 120cm DM på lördag blir det. Super roligt och jag är mer taggad än någonsin. Har haft vinnartänk hela veckan. Så nu är jag äntligen reda för min och MIcks första riktiga tävling. Så grymt redo. 
 
Idag blir det ett riktigt lösgörande pass och ser till att allt fungerar. Jag rider alltid så dagen innan tävling. Vilken häst det än är. Tycker att det är ett bra upplägg att rida lagon dagen innan. Låta dem stå dagen före är big no för mig. Då blir det stela och för pigga på tävlingsdagen. Så ett lösgörande pass är toppen. Sedan rider jag lite längre på lilla Laura än de andra hästarna för hon har en så otroligt bra kondis och en vinnarskalle så hon måste ridas trött. 
 
Nej som sagt det är bara att tagga ordentligt de sista timmarna som är kvar nu.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0