Pay n' Jump 14/8-13

Första rundan 100cm- Felfria och en bra runda för att vara den absolut första starten tillsammans. Han blev något stark här och var. Till hinder nummer 6 ville han inte lyssna på min förhållning så han körde på ist. Men det gick ju det oxå. Resten av rundan satt som smäck. Fick en riktigt bra känsla.
 
 
Andra rundan 110cm- Jag kortade in kedjan något på pelhamet till denna runda då han var något stark i förra starten. Inte smart gjort. Han blev helt enkelt för lydig, haha. Så kom lite djup inpå 3 och 4. Sånt som händer. Inte det snyggaste men ;) Fick sedan en super känsla resten av rundan. Men ska inte korta kedjan någon mer gång för då bli han lite för tillbakadragen och krullar ihop halsen för mycket. Men fick även här en bra känsla. Och jag tror att det kommer bli super om några starter när man får till allt och får en bättre rytm! 
 
 
Sammanfattning- Fick bra känsla i båda rundorna. Några saker som jag måste finslipa så som rytm och hur mycket jag kan ta i honom. Träna, träna, träna helt enkelt. Men är som sagt nöjd med två felfria rundor! :D
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0